دکتر حامد عطاردی

بی ام ای چند شامل بیمه میشود؟

کدام نوع چاقی تحت پوشش بیمه است؟ بیمه و جراحی چاقی Obesity insurance and surgery
کدام نوع چاقی تحت پوشش بیمه است؟ در ادامه مطلب دکتر حامد عطاردی با پاسخ به این سوال به مبحث bmi هم می پردازند، با ما همراه باشید.

بیمه و بی ام آی

در کشور ما بیمه های مختلف مانند بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی بر اساس شاخص بی ام آی بدن شما ممکن است هزینه های درمان چاقی شمارا پوشش دهند. در ادامه به شما توضیح میدهیم که در چه صورتی واجد شرایط بیمه خواهید بود. در کل جراحی انواع آن از جمله عمل جراحی اسلیو معده یا عمل جراحی بای پس معده و دیگر انواع جراحی چاقی شامل بیمه میباشد.

شرایط بیمه شدن برای جراحی چاقی

در ایران، پوشش بیمه برای افراد با BMI بالای 40 توسط بیمه های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی به طور کلی محدود است و به شرایط خاصی بستگی دارد.

شرایط کلی برای پوشش:

  • BMI بالای 40: به عنوان شرط اولیه برای پوشش برخی از اقدامات درمانی مرتبط با چاقی مفرط در نظر گرفته می شود.
  • تشخیص بیماری های مرتبط با چاقی: بیمه ها ممکن است هزینه های درمان را در صورتی که چاقی مفرط منجر به بیماری های مرتبط مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا، یا آپنه خواب شده باشد، پوشش دهند.
  • ضرورت پزشکی: درمان باید از نظر پزشکی ضروری تلقی شود و صرفاً برای زیبایی نباشد.
  • ارائه مستندات: ارائه مدارک و مستندات پزشکی مبنی بر چاقی مفرط و ارتباط آن با بیماری های خاص به همراه تجویز پزشک متخصص معمولاً الزامی است.

بیمه و بی ام ای بالای 40

افراد با بی ام آی بالای 40 تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت. عدد بی ام آی بالای 40 توسط بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی مورد تایید است. البته دقت داشته باشید حتی اگر بیمه شما بخشی از هزینه های مرتبط با چاقی مفرط را پوشش دهد، باز هم ممکن است با هزینه های قابل توجهی از جیب خود مواجه شوید.

برای محاسبه شاخص توده بدنی اول وزن خود را بر حسب کیلو گرم تقسیم بر قد بر حسب متر کنید بعد جواب بدست آمده را یکبار دیگر تقسیم بر قد بر حسب متر کنید اینطور bmi شما بدست می آید. برای محاسبه bmi خود به این لینک مراجعه کنید.

انواع کلاس های چاقی

انواع کلاس های چاقی بیمه و جراحی چاقی

درجه و کلاس های چاقی به سه کلاس تقسیم میشود، افراد طبیعی بی ام آی 18.5 تا 25 دارند، 25 تا 30 اضافه وزن محسوب می شود و 30 تا 35 چاقی کلاس 1 ، از 35 تا 40 چاقی کلاس 2 و بالاتر از 40 چاقی کلاس 3 حساب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای دکتر عطــاردی محفوظ می باشد | طراحی شده توسط دارکـــوب