دکتر حامد عطاردی

هزینه جراحی چاقی

هزینه های جراحی لاغری

هزینه جراحی چاقی یا به قولی هزینه عمل لاغری چقدر است؟ در ادامه این مطلب سعی می‌شود هزینه انواع جراحی چاقی را تا جای ممکن و بطور متوسط بیان کرد. همان‌طور که پیشتر گفته شد روش‌های جراحی چاقی بسیار متنوع هستند. و هر کدام از این روش‌ها نیز، درمان خاص خود را می‌خواهد بنابراین هر عمل چاقی، تجهیزات، مهارت، تخصص و نیازمندی‌های خاص خود را می‌طلبد.

با توجه به موارد فوق پس نمی‌توان گفت که مثلا هزینه جراحی چاقی ثابت بوده و به عنوان مثال 40 میلیون تومان است. هزینه کلی اعمال لاغری را به صورت محدوده بیان می‌کنند و هزینه تکنیک‌ها و انواع جراحی (مانند اسلیو معده، بای پس معده و …) را به صورت یک عدد یا به طور مشابه به صورت بازه‌ای از اعداد بیان می‌شود.

هزینه جراحی لاغری - هزینه عمل جراحی چاقی در سال 1402

هزینه جراحی چاقی با بیمه

مقدار پرداختی هزینه عمل جراحی چاقی بین بیمه‌های درمانی و مکمل متفاوت هست، هر بیمه شرایط خاص خودش را دارد. بطور مثال بعضی از شرکت‌های بیمه 80 درصد و بعضی 70 درصد و بعضی 50 درصد هزینه را پرداخت می‌کنند. البته بیمه‌هایی هم هستند که سقف پرداخت دارند یعنی اگر هزینه عملی ۶۵ تا ۷۰ میلیون میلیون باشد بیمه ممکن است بگوید من فقط 20 میلیونش را پرداخت می‌کنم. البته بیمه‌هایی هستند که پرداخت هزینه را معطوف به شاخص توده بدنی یا BMI افراد می‌دانند.

هزینه جراحی چاقی با بیمه سلامت

بیمه سلامت هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی در عمل اسلیو معده را پرداخت نخواهد کرد. البته پزشک معتمد بیمه باید تایید کند که BMI بدن شما بالا است و شما به عمل اسلیو معده نیاز دارید که در بیمارستان‌ها مخصوصا بیمارستان‌های خصوصی بعد از تایید پزشک معتمد بیمه می‌توانید مورد عمل قرار بگیرید.

شایان ذکر است ابتدا همه‌ی هزینه‌ها برعهده‌ی خودتان خواهد بود و شما باید به طور آزاد هزینه‌ی پزشکان، بیمارستان و سایر هزینه‌ها را پرداخت کنید و بعد از انجام عمل با بردن مدارک و فاکتورهای موردنیاز می‌توانید قسمتی از هزینه2هایی که انجام داده‌اید را از بیمه مورد نظرتان دریافت کنید.

هزینه عمل لاغری در سال 1402 - هزینه عمل جراحی اسلیو معده

هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تامین اجتماعی

اگر فرد شاخص توده بالای 40 داشته باشد و پزشکان شرایط چاقی او را خطرناک تشخیص بدهند، می‌تواند از بیمه تامین‌ اجتماعی هم برای اسلیو معده استفاده کند. منتها حتما باید این عمل جراحی در مراکز درمانی دولتی انجام شود.

اگر هم فرد در یک بیمارستان خصوصی جراحی اسلیو معده را انجام بدهد، بیمه تامین اجتماعی فقط بخشی از هزینه‌ عمل جراحی اسلیو و قسمتی از هزینه‌های تجهیزات عمل در این بیمارستان‌ها را پراخت می‌کند. البته حتما باید فاکتورهای بیمارستان و تاییدیه بیمه پایه برای عمل جراحی را داشته باشد.

برای مشاهده هزینه اسلیو معده با بیمه تامین اجتماعی به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

هزینه اسلیو معده در سال 1402

اولین و مهمترین سوال درباره عمل جراحی چاقی از جمله اسلیو و بای پس معده هزینه‌های آن است. البته قبل از اینکه هزینه اسلیو معده در سال 1402 را تشریح کنیم؛ این نکته را باید یادآور شد که به‌طور کلی جراحی یک فرایند درمانی پیچیده است که هماهنگی و همکاری عوامل و افرادی مختلفی را نیاز دارد.

عمل جراحی اسلیو معده جز رایج‌ترین و پرکاربردترین عمل‌ها جهت درمان چاقی مفرط است، دکتر حامد عطاردی بعنوان فوق‌تخصص و فلوشیپ در این زمینه بیش از هزار بار این عمل را با موفقیت انجام داده است.

در ادامه بصورت مختصر هزینه های عمل و قبل از عمل را بیان می‌کنیم.

آندوسکوپی در سال 1402

بعضی از هزینه‌های موردنظر بدین شرح است؛

  • آندوسکوپی، پاتولوژی و نمونه گیری‌ها: حدود 3 میلیون تومان
  • سونوگرافی کل شکم: حدود 500 تا یک میلیون تومان
  • آزمایش‌های مربوطه: دو تا سه میلیون تومان
  • مشاوره‌های فوق تخصصی قلب، ریه و اکو و هزینه تست های مربوط: حدود یک میلیون تومان
  • هزینه عمل هم براساس نوع عمل و بیمارستان بین ۶۵ تا ۷۰ میلیون میلیون است که البته حدود ۴۵ میلیون از این مبلغ صرف هزینه تجهیزات می‌شود.
  • هزینه‌های داروهای قبل و بعد از عمل هم به نسبت به مبالغ بالا هزینه زیادی نیست.

 

 هزینه بای پس

در مجموع می‌توان گفت هزینه کامل یکی از روش‌های جراحی چاقی معده مبلغی بین ۶۵ تا ۷۰ میلیون تومان هست.

هزینه عمل بای پس معده در سال 1402

عمل جراحی بای‌پس معده بعد از اسلیو، یکی از موثرترین و ایمن ترین روش های جراحی لاغری است. هزینه عمل بای پس معده تقریبا مشابه هزینه اسلیو معده برآورد می‌شود. اما ممکن است در بعضی مواقع کمتر یا بیشتر باشد.

کانال دکتر حامد عطاردی در آپارات را برای مشاهده آخرین ویدئوهای جراحی چاقی دنبال کنید.

5 نظر روی مطلب “هزینه جراحی چاقی

  1. ببخشید این عمل در بیمارستان های تامین اجتماعی هم انجام میشه؟

    1. تاجایی که اطلاع داریم نه
      ولی خب در بیمارستان های دولتی هم انجام میشه شرایط را در مطالب فوق بخوانید یا اینکه تماس بگیرید

  2. لطفا در مورد عمل جراحی با بیمه سلامت بیشتر توضیح بدید

  3. ببخشید در مجموع هزینه عمل جراحی چاقی با بیمه تامین اجتماعی در سال 1401 چقدر میشه؟

  4. ببخشید هزینه این عمل در بیمارستان های مختلف فرقی نداره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای دکتر عطــاردی محفوظ می باشد | طراحی شده توسط دارکـــوب