دکتر حامد عطاردی

جراحی چاقی در ونک

جراح چاقی در ونک دکتر عطاردی

اگر به دنبال یک متخصص جراحی چاقی در محدوده ونک هستید، به شما دکتر عطاردی را معرفی می کنیم. همه آنچه که باید درباره یکی از مهم‌ترین و بهترین تصمیم زندگی‌تان بدانید و مهم‌تر از همه نزدیکی به محل سکونت شما که ملاک مهمی است تا جابه‌جایی و رفت‌وآمد برایتان بعدها تبدیل معضل تازه‌ای نشود و در آخر پیدا کردن جراحی امن و ماهر که دسترسی به آن در حداقل زمان ممکن باشد.

نگاهی بر جراحی چاقی

جراحی چاقی، یکی از بهترین و امن‌ترین راه‌های کاهش وزن و رهایی از مشکلات چاقی مرتبط با آن نظیر دیابت، فشارخون، آپنه خواب و کلسترول بالا است و برای اینکه با نحوه انجام جراحی چاقی آشنا شوید و با دید بهتری به ماجرا نگاه کنید، می‌خواهیم با اساس این جراحی مشهور و رایج در جهان بیشتر آشنا شویم.


آدرس مطب دکتر عطاردی: میدان ونک، ابتدای گاندی جنوبی، نبش بیستم، پلاک 142، طبقه سوم  →


تماس جهت مشاوره جراحی چاقی
09002332444

جراحی چاقی در ونک

شاخص توده بدنی یکی از معیارهای سلامتی درباره قد و وزن افراد است، وقتی در  محدوده سی الی سی و پنج قرار می‌گیرد، یا حتی بالاتر در محدوده چهل و بیشتر زنگ خطر مهمی به صدا در میاید که این زنگ خطر بعدها می‌تواند تمام ابعاد زندگی شما را تحت‌تأثیر قرار دهد، دیابت و به‌ویژه دیابت نوع دو، کلسترول و فشارخون بالا و خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها با چاقی مفرط و اضافه‌وزن رابطه مستقیمی دارند، علاوه‌برآن مشکلاتی مانند افت کیفیت زندگی و روابط عاطفی، تنفس سنگین و سخت، خستگی و مشکلات مفاصلی میراث ناخوشایند چاقی مفرط هستند، برای ر‌هایی از میراث چاقی و احتمالات آزاردهندة آن، گاهی رژیم غذایی و ورزش جواب‌گو نیست.

بنابراین گشتن به دنبال فوق‌تخصص جراحی چاقی اولین گام برای بازپس‌گیری سلامتی‌تان است، می‌خواهیم در این مقاله جراحی چاقی در ونک تمامی آنچه که برای شروع نیاز دارید را با شما در میان بگذاریم.

عادات غذایی ناسالم، بی‌تحرکی و غذاهای فراوری شده و نوشیدنی‌های قندی هرقدر که خوش‌طعم و جذاب هستند، اما برای داشتن طول عمر، شادابی و حفاظت از بدن شگفت‌انگیزی که داریم، سم و بهتر بگوییم خودکشی تدریجی بدنمان هستند.

مشکلات متابولیکی، چاقی مفرط و عددی که روی ترازو قصد پایین آمدن ندارد، با شروع یک رژیم غذایی و ورزش‌کردن تمام نمی‌شوند و قبل آن باید حتماً تغییراتی را روی معده و سیستم گوارش انجام شود، جراحی چاقی از همین تغییرات شروع می‌شود.

اسلیو معده در ونک

ابتدا بیابید یک معده موزی شکل را تصور کنیم، معده‌ای که ظرفیت آن به یک‌ پنجم رسیده است و نمی‌تواند بیش از آن بخورد یا حتی تحمل کند، این معده موزی شکل چگونه ساخته می‌شود؟ به دست یک بهترین متخصصین اسلیو معده و با ظرافتی منحصربه‌فرد، در روش اسلیو معده، جراح برش‌های کوچکی به طول یک سانتی متر بر روی شکم ایجاد می‌کند و در نهایت با استفاده از دستگاه لاپاراسکوپی که وارد شکم می‌شود معده شما با منگنه‌های تیتانیومی به‌هم‌چسبیده می‌شود، آیا در جراحی اسلیو، معده برش داده می‌شود؟

بله، در این روش حدود ۸۰ درصد معده منگنه و برش داده و از بدن خارج می شود و ۲۰ درصد باقیمانده معده که منگنه و روی آن دوخته شده داخل شکم باقی می ماند.

جراحی اسلیو معده در ونک تهران هم انجام می‌شود و  یکی از روش‌های امن و موفق برای کاهش وزن سریع در عرض شش ماه است که مهارت و دانش جراح کاربلدی را می‌طلبد، در غیر این صورت عوارض ناشی از آن دست‌کمی از عوارض چاقی ندارد.

بعد از این جراحی مقدار کالری دریافتی و جذب کربوهیدرات ها به حداقل ممکن خواهد رسید، باتوجه‌ به تغییراتی که در هورمون گرسنگی رخ می‌دهد پیام سیری و عدم میل به غذا زودتر به مغز می‌رسد و از طرفی چون معده دیگر ظرفیت غذای اضافه را ندارد سریعاً باحالت تهوع و استفراغ آن را نشان می‌دهد.

با جراحی اسلیو معده، در ماه اول رژیم اسلیو فرد به مایعات رقیق شده، پروتئین‌دار بدون چربی و قند، غذاهای میکس شده نرم و پوره مانند محدود است و از ماه دوم می‌تواند آهسته‌آهسته به غذاهای جامد پروتئینی سفره برگردد؛ اما در طی این مدت، به غذاخوردن و تغذیه به شیوه سالم عادت می‌کند.

عادت‌هایی چون آهسته غذاخوردن، مصرف پروتئین و سبزی کافی و ورزش نه فقط سبک زندگی بلکه تناسب اندام و وزن را برای همیشه تغییر می‌دهند و سبب می‌شود سالم‌تر و شاداب‌تر و باکیفیت بیشتری زندگی کند و البته نفس بکشد.

بای‌پس معده در ونک

نوع دیگری از جراحی چاقی که در منطقه ونک تهران توسط دکتر عطاردی انجام می‌گیرد، جراحی بای‌پس معده است، این جراحی با تمرکز روی معده و روده کوچک سلامتی دوباره‌ای به بدن کسانی می‌بخشد که از چاقی مفرط رنج می‌برند و استپ وزنی، ورزش و انواع رژیم‌های غذایی برایشان آزاردهنده است، علاوه‌ بر آن بیماری‌های متابولیسمی و دیابت نوع دو، زندگی را برای آنها سخت و طاقت‌فرسا کرده است.

جراحی بای‌پس معده به جدیدترین شیوه‌های جراحی روز و با دستگاه لاپاروسکوپی انجام می‌شود، جراح با منگنه های تیتانیومی کیسه کوچکی از معده درست کرده و سپس حدود ۱۲۰ سانتی متر بعد از اثنی عشر روده باریک را به کیسه کوچک معده دوخته و متصل می‌کند، با این شیوه میران جذب قند خون و کالری غذاها به حداقل خواهد رسید و برای کسانی که با دیابت نوع دو دست‌وپنجه نرم می‌کنند، سریع‌ترین و بهترین راه درمان است.

امکان برگشت وزن در بایپس معده کمتر از اسلیو هست و موفقیت و نتایج آن باگذشت شش ماه قابل‌مشاهده است. سلامتی دوباره، تحرک و فعالیت فیزیکی راحت در کنار سبک زندگی سالم ارمغان جراحی بای‌پس معده به دست یک جراح ماهر و با تجربه است.

دستگاه لاپاروسکوپی تنها توسط جراحان ماهر قابل‌استفاده است، کار با این دستگاه به ظرافت و مهارت جراح بستگی دارد و در غیر این صورت آسیب‌های جدی به بیمار وارد خواهد کرد، این دستگاه همانند چشم جراح عمل می‌کند و به داخل شکم بیمار وارد می‌شود.

فرایند جراحی چاقی، فرایندی دو طرفه است. بخشی از آن برعهده شما ست که چقدر به رژیم غذایی بعد عمل و ورزش‌کردن و عادات سالم پایبند هستید و بخش دیگر آن به فوق‌تخصص جراحی چاقی که به آن اعتماد می‌کنید، بستگی دارد.

یک جراح چاقی باید به‌خوبی از مشکلات و نگرانی‌هایی که بیمار مبتلا به چاقی مفرط با آن روبه‌روست آگاهی داشته باشد و برای بازپس‌گیری سلامتی و بهبود کیفیت زندگی بیمارانش علاوه بر تجربه و دانش کافی، مهارت جراحی بر روی دستگاه گوارش و در آخر مدیریت تیم پزشکی نظیر متخصص تغذیه، متخصص بیهوشی،متخصص طب ورزشی، روانشناس و فیزیوتراپیست و تمام کسانی که در این فرایند با بیمار ارتباط دارند را داشته باشد.

مطب دکتر عطاردی، جراح چاقی در ونک می‌تواند مکان خوبی برای آشنایی بیشتر و نزدیک‌تر شما با فرایند جراحی چاقی و دریافت مشاوره باشد، می‌توانید علاوه بر دریافت مشاوره، با بیماران قبلی و کسانی که مشکلات مشابه داشته‌اند ارتباط بگیرید و بهتر و آسان‌تر این مسیر بازپس‌گیری سلامتی را طی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای دکتر عطــاردی محفوظ می باشد | طراحی شده توسط دارکـــوب