دکتر حامد عطاردی

هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تامین اجتماعی

هزینه اسلیو معده با بیمه تامین اجتماعی

جراحی اسلیو معده رایج‌ترین جراحی چاقی است که در کشور انجام می‌شود. این یک گزینه برای افرادی است که دارای یا در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی هستند، مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی، ناباروری، آپنه خواب شدید و سکته مغزی. این جراحی معمولاً زمانی توصیه می‌شود که سایر روش‌های کاهش وزن مانند رژیم غذایی و ورزش ناموفق باشند.

در طی عمل اسلیومعده، جراح معده شما را با تقسیم آن به دو بخش مجزا کوچک‌تر می کند. قسمت بیرونی یعنی ۸۰ درصد معده به طور کامل بریده و از بدن خارج می‌شود و تنها یک بخش داخلی کوچک‌تر به اندازه و شکل یک موز باقی می‌ماند. پس از جراحی، توصیه‌های تغذیه‌ای خاصی برای بهبودی، کاهش وزن و حفظ توده عضلانی به شما داده می شود.

هم‌چنین لازم به ذکر است که جراحی اسلیو معده یک راه حل فوری برای چاقی نیست، اما می‌تواند مهمترین و مؤثرترین قدم برای افراد با چاقی مفرط باشد که سال‌ها برای کاهش وزن تلاش کرده‌اند ولی موفق نشده اند.


هزینه کامل اسلیو معده مبلغی حدود 80 میلیون تومان است


جراحی اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده یک روش کاهش وزن است که بخش عمده معده شما را بریده و از بدن خارج می‌کند. جراح یک برش کوچک یک سانتی دربالای ناف و ۴ برش کوچک نیم تا یک سانتی دیگر در قسمت فوقانی شکم ایجاد می‌کند و توسط ابزار لاپاروسکوپی که از طریق آنها وارد شکم شما می شود ،بخشی از معده را برداشته و قسمت باقی‌مانده آن را به شکل آستین لوله‌ای شکل می‌دهد که به آن اسلیو گاسترکتومی لاپاراسکوپی می‌گویند زیرا با برش‌های کوچک و ابزارهای ظریف انجام می‌شود، اما هنوز یک جراحی بزرگ است.

جراحی اسلیو معده حتی برای افراد دارای اضافه وزن های حدود  ۲۴ کیلوگرم نیز که نتوانسته اند از طریق رژیم‌های غذایی و ورزش وزن کم کنند، توصیه می‌شود.

پوشش بیمه تامین اجتماعی و هزینه‌های جراحی اسلیو معده

یک مطالعه نشان می‌دهد که میانگین زمان از در نظر گرفتن جراحی اسلیو معده تا انجام عمل جراحی 3 سال است. زمان زیادی را می‌توان صرف مطالعه، بررسی و صحبت با بیماران پس از عمل جراحی کرد.

متوسط هزینه عمل جراحی اسلیو دکتر عطاردی حدود 80 میلیون است. بنابراین قبل از این‌که بیش از حد درگیر شوید، زمانی را صرف تعیین این کنید ‌که آیا بیمه شما جراحی کاهش وزن را پوشش می‌دهد یا خیر؟

هم بیمه های پایه مثل تامین اجتماعی و هم بیمه هاي تکمیلی وقتی شاخص توده بدنی شما ۴۰ و یا بالاتر از آن باشد، بخشی از هزینه جراحی چاقی را بر اساس سقف بیمه تان به شما پرداخت می کنند. اما امروزه بیش از هر زمان دیگری، شرکت‌های بیمه شروع به پوشش جراحی کاهش وزن کرده‌اند.

پوشش بیمه برای جراحی اسلیو معده

آیا باید از بیمه یا پول نقد برای پرداخت هزینه جراحی استفاده کنم؟

بیمه معمولا بهترین راه برای انجام عمل جراحی کاهش وزن است. با این حال، بسیاری از روش‌ها تحت پوشش بیمه نیستند. از لحاظ تاریخی اسلیو معده، بایپس معده و سایر روش‌های کاهش وزن قبلا توسط بیمه پوشش داده نمی‌شد. اما امروزه اسلیو و بایپس معده لاپاروسکوپی معمولاً توسط اکثر شرکت‌های بیمه بزرگ پوشش داده می‌شود.البته این بیشتر بستگی به بیمه نامه شما دارد تا شرکت بیمه.

اکثر شرکت‌های بیمه برای در نظر گرفتن پوشش جراحی کاهش وزن هزینه بیشتری می‌گیرند. به همین دلیل،شرایط خود را بررسی کنید تا ببینید آیا پوشش بیمه دارید یا خیر؟ بهترین راه برای انجام این کار این است که مستقیماً با شرکت بیمه خود تماس بگیرید. (شماره معمولاً در پشت کارت بیمه شما موجود است)

هم‌چنین شایان ذکر است که هزینه جراحی اسلیو با بیمه‌ تامین اجتماعی متفاوت با هزینه جراحی بدون بیمه یا سایر بیمه‌های موجود در کشور است. معمولا اگر در بیمارستان خصوصی جراحی چاقی انجام دهید، بیمه تأمین اجتماعی چند ماه بعد حدود ۱۵ درصد هزینه پرداختی را به شما بازمی گرداند.

  • شما تحت پوشش هستید!

اگر پوشش دارید، وقت آن است که یک جراح لاپاروسکوپی پیدا کنید. چرا که هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی برای شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

  • اگر پوشش بیمه‌ایی ندارید:

هیچ یک از بیمه ها عمل جراحی چاقی را برای افراد با شاخص توده بدنی کمتر از ۴۰ پوشش نمی دهند ولی با توجه به اینکه شواهد زیادی در دسترس است که مزایای سلامتی جراحی لاغری را به ویژه در BMI بالاتر از ۳۲ نشان می‌دهد،  پرداختن این هزینه در میان مدت و طولانی مدت برای شما بسیار به صرفه خواهد بود.

به یاد داشته باشید که در طول مدت زمان شما مبتلا به چاقی مفرط شده اید و احتمالاً دربیشتر عمر خود برای کاهش وزن تلاش کرده‌اید. صبور باشید و روی انجام جراحی تمرکز کنید.

در مورد هزینه عمل اسلیو معده بیشتر بدانید

عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند بر هزینه جراحی اسلیو معده شما تاثیر بگذارد. یکی از اصلی‌ترین موارد این است که شما جراحی را در چه بیمارستانی انجام می دهید، دولتی یا خصوصی؟

شاید از مزیت  بیمارستان های دولتی و آموزشی هزینه پائین‌تر باشد ولی در بیمارستان خصوصی قطعا توسط جراح به مراتب با تجربه تر عمل برای شما انجام می شود و بعد از عمل هم بی واسطه می توانید با جراح و تیم ایشان در تماس باشید و سردرگم نشوید.

هنگامی که جراحی اسلیو معده را انتخاب می‌کنید، باید سبک زندگی خود را نیز تغییر دهید. انتظار نداشته باشید همان عاداتی را که قبل از جراحی داشته اید، حفظ کنید و با موفقیت وزن کم کنید.

هزینه‌های زیر احتمالا بعد از جراحی چاقی نیز افزایش می‌یابد

هزینه‌های غذا: ممکن است افزایش یابد. حتی اگر کمتر غذا بخورید، باید سالم‌تر غذا بخورید و خوردن سالم‌تر معمولاً هزینه بیشتری دارد. با انتخاب سالم‌ترین گزینه‌هایی که بیشترین انرژی را به شما می‌دهند،استفاده ازهر لقمه غذایی را به حداکثر برسانید.

هزینه عضویت باشگاه ورزشی: شما بهتر است سه روز در هفته به صورت یک روز در میان و هر روز حدود یک ساعت در باشگاه ورزشی ترکیبی از ورزش های ایروبیک و قدرتی انجام دهید.

باشگاه بر اساس توان شما بهتر است از ۶ الی ۸ هفته بعد جراحی شروع شده و لااقل تا شش ماه ادامه یابد. حضور در محیط های ورزشی به شما کمک می کند تا ورزش برای شما به راحتی تبدیل به عادت شود.

هزینه مکمل‌های غذایی: اکثر جراحان مکمل‌ها و پودرهای پروتئینی را در طی سال اول پس از جراحی توصیه می‌کنند. مکمل‌های پروتئینی با کیفیت می‌توانند هزینه بیشتری داشته باشند.

هزینه لباس‌های جدید: همان‌طور که شروع به کوچک شدن وزن می‌کنید، می‌خواهید لباس جدیدی بخرید. اکثر مردم از سرعت کاهش وزن بعد از جراحی شگفت‌زده می‌شوند. لباس نو به ویژه در سال اول بعد جراحی ضروری است.

هزینه جراحی زیبایی: اگر شما بعد از جراحی چاقی توصیه های تغذیه ای و ورزشی را به درستی انجام دهید معمولا نیاز به ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن (جراحی زیبایی) پیدا نمی کنید اما بالاخره برخی از افراد برداشتن پوست اضافی بعد از جراحی چاقی را انتخاب می‌کنند. این چیزی است که می‌توان آن را در آینده در نظر گرفت. اما اگر احساس می‌کنید این کاری است که می‌خواهید انجام دهید، ممکن است بخواهید زودتر پس‌انداز کنید.

سخن پایانی

اگر چاقی مفرط  دارید و باید آن وزن اضافی را از بین ببرید، می‌توانید اسلیو معده را در نظر بگیرید. در حالی که اسلیو معده گران است، خبر خوب این‌که، اکثر بیمه‌های پزشکی اکنون بخشی یا تمام صورت حساب آن را پوشش می‌دهند. جراحی اسلیو معده زمانی است که دکتر عطاردی به عنوان جراحی حاذق بخشی از معده شما را برمی‌دارد و آن را کوچک‌تر می‌کند، بنابراین شما سریع‌تر سیر می‌شوید و کمتر غذا می‌خورید.

این جراحی بسیار موثر است. اکثر افراد درسال اول نتایج عالی را تجربه می‌کنند.

غالب مردم سایر هزینه بعد از عمل اسلیو معده را در نظر نمی‌گیرند. با این حال مراجعه به متخصص تغذیه، لباس‌های نو، تغذیه سالمتروجراحی‌های زیبایی برای برداشتن پوست اضافی در صورت نیاز هزینه‌ها را افزایش می دهند. همچنین بهتر است تا دو سال روزانه و بعد از آن یک روز در میان مکمل مولتی ویتامین مینرال مصرف کنید.

با این حال، می‌توانید دردراز مدت پول خود را پس انداز کنید زیرا شما غذای کمتری می‌خرید و هزینه کمتری برای قبض‌های پزشکی می پردازید. انجام عمل اسلیو معده می‌تواند زندگی شما را به سمت بهتر شدن تغییر دهد. در حالی که این جراحی به کاهش وزن و ظاهر شگفت انگیز کمک می‌کند، سلامت شما را نیز بهبود می‌‌بخشد.

سوالات متداول

آیا قیمت پایین‌تر همیشه بهتر است؟

هنگام انتخاب جراحی اسلیو معده ملاحظات زیادی وجود دارد. کجا جراحی خود را انجام خواهید داد؟ چه کسی جراحی را انجام خواهد داد؟ همه این سوالات در تصمیم نهایی شما برای انجام جراحی اسلیو معده نقش دارند. هزینه فقط یک عامل است و شما نباید مهارت جراح را فدای قیمت کنید.

آیا قیمت پایین‌تر به این معنی است که جراح مهارت کمتری دارد؟

قیمت پایین نشان نمی‌دهد که جراح شما مهارت کمتری نسبت به جراح با قیمت بالاتر دارد. در بسیاری از اوقات هزینه جراحی تحت تاثیر هزینه هتلینگ  بیمارستان قرار می گيرد و جراح می‌تواند انتخاب کند که از چه شرایطی استفاده کند تا قیمت خود را در حد متناسبی حفظ کند.

آیا جراحی اسلیو تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

امروزه اگر شاخص توده بدنی شما ۴۰ و یا بالاتر باشد، جراحی شما مشمول بیمه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای دکتر عطــاردی محفوظ می باشد | طراحی شده توسط دارکـــوب