دکتر حامد عطاردی

بهترین جراح چاقی در تهران

بهترین پزشک جراحی چاقی در تهران کرج اصفهان بهترین جراح معده

آیا به دنبال بهترین جراح چاقی هستید و می‌خواهید وضعیت زندگی خود را با عمل چاقی تغییر دهید؟ اگر به دنبال روش‌های اثبات‌شده و مؤثری بودید که می‌توان از آن برای خوش اندام شدن استفاده کرد، احتمالاً با جراحی چاقی مواجه شده‌اید.

جراحی چاقی توسط بهترین جراحان چاقی برای کمک به افراد دارای اضافه وزن شدید برای کاهش وزن و داشتن سبک زندگی سالم‌تری انجام می‌شود. در صورت نیاز به انجام این نوع جراحی به خصوص در خاورمیانه، باید بهترین جراح چاقی در ایران را پیدا کرده و بشناسید که می‌تواند به شما در گرفتن بهترین نتایج ممکن کمک کند.

انتخاب جراح چاقی مناسب ممکن است مهم‌ترین تصمیم زندگی شما باشد. برخی از مهم‌ترین ملاحظاتی که باید در هنگام انتخاب جراح چاقی خود در نظر داشته باشید در زیر مواردی را به خوبی شرح و بسط داده‌ایم که در اختیارتان قرار گیرد.

معرفی بهترین جراح چاقی: دکتر عطاردی

دکتر حامد عطاردی، متخصص جراحی چاقی و اسلیو معده، با سابقه درخشان و نمونه کارهای متعدد در این زمینه، جزو بهترین جراحان اسلیو معده در تهران است.

تحصیلات و تجارب:

  • قبولی در دانشگاه کاشان در رشته پزشکی عمومی با رتبه یک
  • گذراندن دوره جراحی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، بیمارستان شهدای تجریش (مرکز جراحی سرطان)
  • فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی در بیمارستان حضرت رسول اکرم دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • حضور در برنامه های تلویزیونی به عنوان کارشناس
  • سخنرانی در زمینه انتخاب “نوع جراحی چاقی مناسب” در چهارمین کنگره بین المللی جراحی چاقی (bariatric surgery) و جراحی متابولیک

برای دریافت اطلاعات بیشتر، دیدن تجربه بیماران و رزرو نوبت می‌توانید از طریق وبسایت و شماره تماس زیر اقدام کنید.

  • شماره تماس: 09002332444
  • اینستاگرام: dratarodi_com@
  • آدرس مطب دکتر عطاردی: تهران، میدان ونک، ابتدای گاندی جنوبی، نبش بیستم، پلاک 142، طبقه سوم

بهترین جراح چاقی

اصول جراحی چاقی

اصل اساسی جراحی چاقی محدود کردن دریافت غذا و کاهش جذب غذا در معده و روده است. فرآیند هضم از دهان شروع می‌شود، جایی که غذا جویده می‌شود و با بزاق و سایر ترشحات حاوی آنزیم مخلوط می‌شود. سپس غذا به معده می‌رسد و در آن‌جا با شیره‌های گوارشی مخلوط شده و تجزیه می‌شود تا مواد مغذی و کالری جذب شوند. سپس هضم سریع‌تر می‌شود زیرا غذا به قسمت اول روده کوچک می‌رود و در آن‌جا با صفرا و شیره پانکراس مخلوط می‌شود.

جراحی چاقی برای تغییر یا قطع این فرآیند هضم طراحی شده است تا غذا به روش معمول تجزیه و جذب نشود. کاهش مقدار مواد مغذی و کالری جذب شده، بیماران را قادر می‌سازد وزن خود را کاهش دهند و خطر ابتلا به خطرات یا اختلالات سلامت مرتبط با چاقی را کاهش دهند.

انواع جراحی چاقی

رایج‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

● بای پس معده

در بایپس معده یک کیسه کوچک از معده با منگنه ایجاد می شود، سپس اوایل روده کوچک (ژژنوم) سوراخ شده و به این کیسه کوچک به نحوی دوخته می شود که غذا بیشتر معده و حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانت روده کوچک را دور می زند و کالری کمتری جذب می شود.

● جراحی اسلیو معده (اسلیو گاسترکتومی)

این جراحی نیز مانند بایپس معده با پنج برش کوچک نیم تا یک سانتی در جدار شکم انجام می شود.در جراحی اسلیو معده حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد معده به ویژه فوندوس معده که هورمون گرسنگی (گرلین) ترشح می کند، برداشته می شود.

نکته مهم: در اکثر افراد بعد از جراحی اسلیو یا بایپس معده تا حدود یک الی یک و نیم سال کاهش وزن ادامه پیدا می کند.سپس کاهش وزن متوقف می شود.

● جراحی باند معده

در جراحی باند، یک حلقه قابل تنظیم در اطراف قسمت بالای معده قرار داده می شود تا یک کیسه بسیار کوچک ایجاد شود که زمان باقی ماندن غذا در قسمت بالای معده را افزایش می دهد. در حال حاضر این جراحی بسیار کم و در بعضی شرایط خاص انجام می شود.

چرا جراحی چاقی انجام می‌شود؟

چیزی که ما با اطمینان می‌دانیم این است که اضافه وزن خطرناک است. چاقی می‌تواند عزت نفس فرد را کاهش دهد و با نتایج ذهنی ضعیف‌تری همراه است. کیفیت زندگی و شادی را که مردم احساس می‌کنند کاهش می‌دهد. چاقی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین مشکلات سلامتی شناخته شده است زیرا می‌تواند منجر به علل مختلف مرگ شود.

مردم ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و جراحان چاقی ایرانی هر روز عمل‌های چاقی را انجام می‌دهند و بهترین نتیجه را به دست می‌آورند.

البته برای داشتن یک سبک زندگی سالم، افراد باید تلاش کنند و وزن خود را تا زمانی که BMI (شاخص توده بدنی) در محدوده مناسب قرار گیرد، کاهش دهند. برخی از افراد می‌توانند با انجام تمرینات ورزشی یا رژیم‌های کم کالری وزن خود را کاهش دهند، اما افراد دارای اضافه وزن شدید بعید است که فقط با انجام ورزش یا خوردن کمتر به تناسب اندام برسند.

مشکل اینجاست که اینها کسانی هستند که در خطر سکته یا سایر مشکلات سلامتی مانند:

  • دیابت نوع 2
  • فشار خون بالا
  • آپنه خواب
  • بیماری کبد چرب غیر الکلی
  • بیماری قلبی
  • سکته های مغزی و قلبی عروقی
  • آرتروز زانو و ستون فقرات

به همین دلیل است که بهترین جراحان چاقی در ایران سعی می‌کنند به افراد دارای اضافه وزن شدید در کاهش وزن کمک کنند. جراحی چاقی ممکن است تنها راه نجات جان آن‌ها باشد. بهترین جراح چاقی کاندیدهای مناسب برای جراحی چاقی را با دقت تشخیص می‌دهد زیرا این روش تحت برخی شرایط عوارض و خطرات جدی دارد.

تنها با انتخاب بهترین جراح چاقی می‌توانید مطمئن شوید که همه چیز خوب خواهد بود و کم‌ترین عوارض و خطرات احتمالی از جمله:

  • خطرات مرتبط با بیهوشی
  • حالت تهوع و استفراغ مزمن
  • ریفلاکس معده به مری
  • ناتوانی در خوردن غذای خاص
  • کاهش وزن ناکافی
  • عفونت
  • خون ریزی معده و نشتی

چگونه بهترین جراح چاقی تهران را پیدا کنیم؟

شما باید چند جلسه مشاوره را با جراح نیز بگذرانید. پس از آن، نتایج قبل و بعد از بیماران قبلی را که پزشک معالجه کرده است مشاهده کنید و با آنها صحبت کرده و در مورد تجربه خودشان بپرسید.

به این ترتیب می‌توانید به یافتن بهترین دکتر فوق تخصص جراحی چاقی در منطقه خود نزدیک شوید.

ویژگی‌های مهم در انتخاب جراح چاقی

هنگام بررسی چاقی، شما بهترین جراح چاقی را در تهران می‌خواهید که می‌توانید پیدا کنید. یک جستجوی سریع در اینترنت ده‌ها پزشک را که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، نشان می‌دهد.

اما چگونه می‌توان تشخیص داد که کدام پزشک بهترین است؟

از میان تمام این پزشکان، تنها تعدادی از آن.ها دارای ویژگی‌های برتر هستند که باید هنگام جستجوی متخصص جراحی چاقی به دنبال آن‌ها باشید.

اگر امیدوارید بیشترین شانس موفقیت را داشته باشید، یعنی از دست دادن وزن اضافی و حفظ آن برای مادام العمر، دفعه بعد که برای مشاوره جراحی چاقی مراجعه می‌کنید، به دنبال ویژگی‌های زیر باشید.

● تخصص و مهارت

برنامه‌های اعتباربخشی با معیارهای سخت‌گیرانه شامل یک سری بازرسی‌های دقیق در محل مورد قضاوت قرار می‌گیرند که طی آن تمام جنبه‌های فرآیندهای جراحی برنامه به دقت بررسی می‌شود و داده‌های مربوط به نتایج سلامت جمع آوری شده است تا از مراقبت عالی قبل و بعد از عمل اطمینان حاصل شود.

● شهرت و محبوبیت

سایر بیماران مرکز چاقی مورد نظر خود را بررسی کنید. بیماران فعلی و گذشته معمولاً نشانه خوبی از تجربه‌ای هستند که خواهید داشت. به خصوص بیمارانی که مایلند به عنوان یک مرجع برای خانواده، دوستان و سایر کاندیداهای علاقه مند خود عمل کنند، قابل توجه است.

● حمایت و مراقبت بلند مدت از بیماران

در مسیر جراحی چاقی بیماران معمولا در دو سال باید ۶ مرتبه ویزیت شوند،بیماران اسلیو و بایپس معده ۱۰ روز ویک ماه بعد جراحی ، سپس هر سه ماه در سال اول و هر ۶ ماه در سال دوم ویزیت شده و از سال سوم به بعد سالی یک مرتبه باید به جراح خود مراجعه کنند.

از ماه سوم بعد جراحی بیماران باید در ویزیت ها از نظر کم خونی،سطح ویتامین B12، فولات، ویتامین A ،ویتامین D،آلبومین خون ،قند خون و آنزیم های کبدی بررسی شوند.

● اخلاق و رفتار حرفه‌ایی تیم پزشکی

علاوه بر جراح، تیم چاقی شما شامل اعضایی از کارکنان جراح، مانند هماهنگ کننده برنامه و یک متخصص تغذیه است. شما قبل و بعد از جراحی از نزدیک با این تیم کار خواهید کرد، بنابراین برای شما مهم است که با همه ملاقات کنید و در مورد این‌که چگونه با هم کار خواهید کرد تا به اهداف خود برسید صحبت کنید.

● تجربه

هنگامی که یک روش جدی مانند جراحی کاهش وزن را در نظر میگیرید، مطمئن شوید که یک دکتر با تجربه عملی در کار با بیمارانی مانند شما پیدا می‌کنید. یک مطالعه بیمارستانی نشان داد که هر چه جراح چاقی تجربه بیشتری داشته باشد، بیماران می‌توانند انتظار عوارض کمتری داشته باشند. نتایج آن مطالعه لزوماً تعجب آور نیست. انجام جراحی‌های بیشتر باعث می‌شود جراح کاهش وزن به مرور زمان بهتر شود.

● ارزیابی سلامت عاطفی و روانی بیمار

پزشکان برتر چاقی از شما می‌خواهند که به عنوان بخشی از سفر کاهش وزن خود با یک روانشناس ملاقات کنید. دلیلش این است که پزشک شما چیزی جز موفقیت شما نمی‌خواهد. داشتن سلامت عاطفی و روانی کلید موفقیت در درمان چاقی است. روانشناسی که با او ملاقات می‌کنید می‌تواند تعیین کند که آیا شما به اندازه کافی سالم هستید تا با کمک جراحی کاهش وزن، کارهایی را که برای کاهش وزن قابل توجهی لازم است انجام دهید. یک روانشناس هم‌چنین می‌تواند مسائل بالقوه‌ای را که می‌تواند کاهش وزن شما را متوقف یا معکوس کند مانند وجود اضطراب، افسردگی و الگوی هیجانی غذا خوردن را شناسایی کرده و اقدام لازم را انجام دهد.

● احساس راحتی و برقراری ارتباط موثر و سالم با بیمار

بهترین جراح کاهش وزن اغلب کسی است که بیشترین ارتباط را با او دارید. اگر متوجه شدید که به جای آرامش و آسودگی در کنار جراح خود احساس ناخوشایندی یا ناراحتی می‌کنید، از خود بپرسید که چرا. شما باید احساس کنید که در خانه هستید و سوالاتی را مطرح می‌کنید و نگرانی‌هایی که ممکن است داشته باشید را مطرح کنید. جراحی را انتخاب کنید که بتوانید مرتباً برای مراقبت طولانی مدت با او ملاقات کنید.

● با صبر و حوصله به سوالات بیماران پاسخ می‌دهد

جراحی کاهش وزن یک تصمیم بزرگ است و طبیعی است که سوالاتی داشته باشید. به دنبال جراحی باشید که به هر سوالی که دارید با اطمینان پاسخ دهد. در این باره فراموش نکنید که حتماً نگرانی‌های خود را بیان کنید. صحبت کنید یا جراح دیگری را برای ملاقات پیدا کنید. بهترین جراح کاهش وزن با خوشحالی تمام اطلاعاتی را که برای اتخاذ صحیح‌ترین تصمیمات برای موفقیت دراز مدت کاهش وزن نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین کاندید برای جراحی چاقی کیست؟

۱. افراد با BMI بالای ۳۵ یا با BMI بالای ۳۰ همراه با بیماری های متابولیک مانند دیابت نوع دو،فشار خون بالا، چربی خون بالا و یا آرتروز زانو و ستون فقرات که با رژیم و ورزش موفق به کاهش وزن نشده اند.

۲. محدوده سنی بین ۱۵ تا ۶۵ سال

۳.به عبارت ساده تر بیماران با اضافه وزن بالای ۲۵ کیلوگرم که با دو دوره رژیم غذایی اصولی و ورزش موفقیتی نداشته اند نیز کاندید جراحی چاقی هستند.

نتیجه گیری

در بیماران با چاقی شدید بالینی که به درستی انتخاب شده‌اند، سود خالص واضحی از نظر بهبود نتایج سلامت و کاهش مرگ و میر پس از جراحی چاقی متابولیک وجود دارد. با توجه به شیوع بالای چاقی در ایران و در سراسر جهان، پزشکان عمومی برای شناسایی بیماران مناسبی که می‌توانند از جراحی چاقی-متابولیک بهره‌مند شوند، موقعیت خوبی دارند. مانند سایر بیماری‌های مزمن، پزشکان عمومی آموزش دیده در زمینه جراحی چاقی نقش مهمی در مدیریت چاقی و در حمایت و نظارت طولانی مدت پس از عمل چند رشته‌ای ایفا می کنند که برای نتیجه مطلوب بعد از جراحی مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای دکتر عطــاردی محفوظ می باشد | طراحی شده توسط دارکـــوب